תפריט
כמה יעלה לכם לקדם אתר (אורגנית) בשנת 2020

כמה יעלה לכם לקדם אתר (אורגנית) בשנת 2020

מאמר מתוך קטגוריית: קידום אתרים

אחת ההתלבטויות הקריטיות בשיחת הלקוחות סובבת סביר מחיר הקידום. ללקוח העסקי, מן הסתם, המחיר הוא הגורם החשוב מכולם. עסקים רבים מנסים לחסוך, להוציא כמה שפחות (בטח ובטח כשחלקם לא מכירים את עולם הקידום). מנגד, ישנם עסקים שמוכנים להשקיע בקידום בתמורה לתוצאות.

במאמר שלפניכם נרכז, לראשונה, את המחירים המלאים, הרשמיים, עבור קידום אתרים אורגני לשנה הקרובה, שנת 2020. כמו כן, נפרט מהם הפרמטרים המשפיעים על המחיר מלכתחילה. קדימה.

5 הפרמטרים בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על המחיר

עוד לפני שננקוב במחירים מספריים, חשוב לנו להבהיר כמה דברים שמקדמי אתרים לוקחים בחשבון:

  1. סוג האתר – מה הכוונה? ובכן, אתרים עסקיים תדמיתיים, פשוטים, יחויבו בתעריף סטנדרטי. לעומתם, פורטלים, אתרים חדשות, ואתרי מסחר מקוון יחויבו בהרבה יותר בעבור הקידום. יש לכך סיבה טובה. באתרים מהסוגים שציינו, לרוב יש הרבה יותר עבודה, דפים, רכיבים ודרישות למקדמי האתרים. לכן, סוג האתר משפיע רבות על מחיר קידומו.
     
  2. מצבו של האתר – לפני שליחת הצעת מחיר ללקוח X, מקדמי אתרים בוחנים את האתר: הדומיין, ההיסטוריה שלו, וכמובן, רמת התוכן. אצל אתר בריא, לא צפויה עליה במחיר. אולם, באתרים בעיתיים תידרש הרבה יותר עבודת שטח, ולכן גם המחיר צפוי לזנק .
     
  3. תחזוקת האתר באופן שוטף – באתרי לקוחות עם חנויות מוצרים גדולות, כמו חנויות רהיטי גן, למשל, תידרש עבודה/תחזוקה שוטפת מצד חברת הקידום. מה למשל? טוב, העלאת מוצרים חדשים, ניהול המלאי, ותחזוק האתר והחנות. גם לפרמטר זה השפעה קיצונית על המחיר. בהנחה שהמחיר עמד לפני כן על 2,500₪, הוא צפוי לעלות ל־3,500₪ ויותר.
     
  4. תחרות נוכחית – לרוב, המחיר גם מידת התחרות משוקללת במחיר הסופי. בשורה התחתונה: תחרות קשה יותר -> שעות עבודה נוספות בקידום האתר -> מחיר גבוה יותר ללקוח.
     
  5. שירות לקוחות – פרמטר משפיע לא פחות מן האחרים. בהתאם לכמות תשומת הלב (שיחות חוזרות וארוכות, בקיצור, הצקות) שהלקוח דורש, יכול להיות שהמחיר יעלה בהתאם.

דברים נוספים העשויים להשפיע על המחיר: סוג המקדם (פרילנסר או חברה). חברות נוטות לגבות מחירים גבוהים מפרילנסרים. וזה מובן, לחברה הוצאות גדולות יותר – והן מתקזזות במחיר. כמו כן, ככל שלחברה יש יותר ניסיון והערכה, המחיר שתגבה רק יעלה. החברה מתגאה בהצלחות קודמות? ייתכן שתשלמו על כך ביוקר. נכון, הצלחות מעידות על חברה מקצועית, יסודית, אשר מכירה את התחום כמו שצריך. עם זאת, כל העסק גם מתבטא, לצערנו, במחיר.

קידום אתרים ב־1,500-2,000 ₪

קידום די סטנדרטי, אשר מתאים לאתרים תדמיתיים קטנים, ללא חנויות מקוונות. הקידום כולל עד כ־10 מילות מפתח ראשיות (וגם כמה מילים ממוקדות). קידום בסכומים הללו דורש שהתחרות תהיה קטנה-בינונית.

מה תקבלו בקידום כזה?

  • אופטימיזציה לאתר: אופטימיזציה On Site מלאה.
  • אופטימיזציה למהירות אתר: אופטימיזציה המבוססת על העלאת מהירות אתר.
  • תכנים On Site: העלאת כ־4 תכנים בחודש.
  • תכנים וקישורים Off Site: כמות התכנים והקישורים יהיו, בערך, בין 7-12 בסה"כ.
  • מחקרים: מחקרי מתחרים בסיסיים + מחקר מילות מפתח.
  • דוחות: דוח חודשי מפורט.

קידום אתרים ב־3,000-3,500 ₪

כאן כבר מדובר בתקציב נחמד למדי, המתאים גם לחברה קטנה, שתרצה להתמודד עם תחרות בינונית-גדולה. בדרך כלל, בקידום ייכללו 15-20 מילות מפתח ראשיות, ושלל מילות מפתח ממוקדות (זנב ארוך).

מה תקבלו בקידום כזה?

  • אופטימיזציה לאתר: אופטימיזציה On Site מלאה.
  • אופטימיזציה למהירות אתר: אופטימיזציה המבוססת על העלאת מהירות אתר.
  • תכנים On Site: העלאה של כ־8 תכנים בחודש, 2 בשבוע.
  • תכנים וקישורים Off Site: כמות התכנים והקישורים שתקבלו ינועו בין 10-20 בסה"כ.
  • מחקרים: מחקרי מתחרים בסיסיים + מחקר מילות מפתח.
  • דוחות: דוח חודשי מפורט. בנוסף לכך, סביר להניח שתקבלו גם דוחות לייעול ועצות לשיפור.

קידום אתרים ב־4,000-4,500 ₪

תקציב שנחשב לדי גדול, ומתאים בעיקר לחברות גדולות. לתקציב כזה תידרשו במקרה של תחרות אגרסיבית+, וצורך בשירותים משלימים מהחברה (תחזוקה ושירותי פרימיום).

מה תקבלו בקידום כזה?

  • אופטימיזציה לאתר: אופטימיזציה On Site מלאה.
  • אופטימיזציה למהירות אתר: אופטימיזציה המבוססת על העלאת מהירות אתר.
  • תכנים On Site: העלאה של כ־12 תכנים בחודש, 3 בשבוע.
  • תכנים וקישורים Off Site: 20 תכנים ומעלה – לא פחות. בתחרויות קשות יותר, הכמות אף תעלה.
  • מחקרים: מחקרי מתחרים בסיסיים + מחקר מילות מפתח.
  • דוחות: דוח חודשי מפורט.
  • הזנת מוצרים באתר, במידת הצורך: במחיר זה, חברות מסוימות מכלילות העלאת ועדכון מוצרים, וניהול מלאי. אל תתלהבו יותר מדי – החברה תגביל את כמות השעות שתקציב לכך.
  • קידום ממומן: סביר להניח שבתקציב כזה, החברה תיעזר בקידום ממומן מצומצם במידת הצורך.
  • ניהול עמוד עסקי בפייסבוק: על פי רוב, בתקציבים כאלו, חברות הקידום נוטות לקחת על עצמן גם את ניהול עמוד הפייסבוק. עם זאת, לא מדובר בהעלאה יומיומית של פוסטים, אלא בהעלאה פעם
    בשבוע-שבועיים.

קידום אתרים ב־8,000-12,000 ₪

המגרש של הגדולים. מיועד בעיקר לחברות ענק, עם לא מעט נכסים לנהל. מדובר בקידום האגרסיבי בזירות התחרותיות ביותר (קידום אתרים, אחסון אתרים וכו'). בקצרה: בתקציב כזה, החברה תנהל ותקדם את כלל תשתיות האתר.

מה תקבלו בקידום כזה?

  • אופטימיזציה לאתר: אופטימיזציית On Site מושקעת ביותר לאתר אחד, או כמה אתרים.
  • אופטימיזציה למהירות: אופטימיזציה למהירות האתר: התעסקות בתמונות, קבצי אתר CSS ועוד.
  • תכנים On Site: אין נתון קבוע, הכמות יכולה להיות גדולה או קטנה, בהתאם להסכם.
  • תכנים וקישורי Off Site: גם כאן, הכל תלוי בהסכם. לרוב, מדובר בכמות גדולה מכמה אתרים.
  • מחקרים: כל סוגי המתחרים הנדרשים, מחקרי מתחרים, מילים, ניתוח שבועי וכו'.
  • פגישות: פגישות שבועיות/חודשיות בין נציגים, בכפוף להסכם.
  • ניהול נכסים דיגיטליים: בדרך כלל, נכלל ניהול מלא של הנכסים האינטרנטיים ברשותכם: רשתות חברתיות ושאר המיקס.
  • הזנת מוצרים, מאמרים, תכנים, במידת הצורך: יש באתר חנות? מן הסתם, בתקציב כזה, הזנת מוצרים, מאמרים, תכנים – הכל אמור להיכלל.
  • קידום ממומן: בתקציב גדול ומנוהל היטב, החברה צפויה להכניס כמה קמפיינים של ADS לתמונה.

לסיכום

על מחיר הקידום משפיעים גורמים רבים, כפי שציינו, אך לרוב זהות החברה היא זו שמשנה: כמה שנים החברה עוסקת בתחום? עד כמה היא מבינה בתחום? כמה תוצאות היא הביאה? מה גודל תיק העבודות שברשותה? עד כמה היא מעודכנת בשינויים שגוגל מכניסה לאלגוריתם החיפוש? ועוד המון שאלות, הן לא נגמרות כאן. מה אנחנו מנסים לומר? טוב, חברה X עשויה לדרוש 2,000 ₪ על שירותי קידום מסוימים, ובעבור אותם השירותים, חברה Y תדרוש 4,000 ₪ – פי 2. לסיום, ניתן לומר שפשוט חשוב להסתכל על התמונה המלאה.

בהצלחה.

מאמר אורח – נכתב בשיתוף אייל רחמים מייסד חברת דיגיטאץ' ומוביל בלוג בשם seolinks  עם כל החדשות והעדכונים החמים.

chat
יש לך הודעה
נציג:
נציג:
נציג:
לחץ כאן
X