תפריט
מדוע חשוב ליצור תוכן חוצה פלטפורמות?

מדוע חשוב ליצור תוכן חוצה פלטפורמות?

מאמר מתוך קטגוריית: צילום ועריכה

 

הקהל שלך נאמן לך וזה כנראה בכל רחבי המדיה החברתית שלך: מהפייסבוק לאינסטגרם. אז מדוע אנו רואים את אותו התוכן בכל אותן פלטפורמות? האם זה קשור לעצלנות? יכול להיות. לדעתי, הסיבה האמיתית היא שיוצרים לא תמיד יודעים איך לעשות תוכן חוצה פלטפורמות בצורה נכונה. במאמר זה, אנסה להראות דרך מקרה בוחן ( קייס סטדי) איך ניתן להתייחס לתוכן קיים ולבנות אותו מחדש שמתאים לכמה פלטפורמות .


 

אז איך ניגשים לזה ?

 

אחת הבעיות המרכזיות שיוצרי תוכן נתקלים בהם כאשר הם צריכים לחשוב על תוכן שיהיה בכמה מדיות במקביל ( למשל פוסט בפייסבוק, ציוץ בטוויטר, סרטון ביוטיוב וכו) זה שהם לא רוצים להטריד את העוקבים באותו הדבר. הרי, מה קורה. רוב הסיכויים שהקהל שלך יהיה בכמה מקומות במקביל נכון? . הם נמצאים בכמה מקומות לא כי הם לא מבינים אלא להיפך. הם מבינים ורוצים לקבל ממך כל פעם משהו קצת אחרת. כאן אנסה למנות מה קורה בכל מדיה ומה ההבדלים:

 

  • פייסבוק - פה אנשים באים לקבל מידע מעמיק יותר, להיעזר ולקבל טיפים 

  • טוויטר -  מידע חדשותי אקטואלי  זה הדגש

  • אינסטגרם - ליצור חוויה של אותנטיות דרך ויזואליות 

  • יוטיוב - תוכן יותר מעמיק מאשר פייסבוק , רק שפה התקשורת תהיה בדרך מאוד חד צדדית

 

אז איך עושים את זה ?

 

לוקחים את התוכן שלך וקודם כל מתייחסים לליבה של הרעיון: מה בעצם רציתי פה  להגיד ? מה המסר הכי חשוב שיש ל פה? מה בעצם הסיפור פה. אלו עקרונות שמתייחסים לשיטה שנראית סטוריטלינג. אם מעניין אתכם יותר להעמיק בשיטה הזאת מוזמנים להיכנס לאתר הזה ( פה צריך למצוא אתר )ולקרוא על זה יותר . אין לי פה מניעים כלכליים בעניין באמת ובתמים אני מאמין בשיטה הזאת ובדרך הספציפית הזאת שלהם . 

לאחר שהבנו את הליבה של התוכן, נוכל להבין האם ואיך היא מתאימה לפלטפורמות שונות ככה שנוכל לשדר את המסר בכמה אופנים וצורות. אז כמו שאמרנו אם נרצה לפרסם בפייסבוק, אנחנו נחשוב שהקהל שלנו ( הקיים והפוטנציאלי לבוא ) רוצה להעמיק בתוכן, ירצה לקרוא יותר, ודבר נוסף - ירצה בעצמו להגיד את דעתו על הנושא. כלומר בפייסבוק, שווה צריך לדבר על הנושא לפתוח אותו ולתת כמובן מקום לגולשים להבין שהם יכולים להתבטא בנושא. הפרסום יכול להיות דרך פוסט רגיל בעמוד, פוסט מיוחד בקבוצה שלכם או שאתם פעילים בה, היא תוכל להיות דרך סרטון מיוחד או אפילו דרך אירוע (למשל וובינר מיוחד בנושא ) 

 

בונוס: מקרה בוחן ( קייס סטדי)

 

במסגרת עבודתי כשכיר, הייתי אחראי ניו מדיה עבור הארגון הטלוויזיה החברתית, שמי שלא מכיר, הוא ארגון תקשורת עצמאי שעובד עם עמותות על פרויקטים שונים ומגוונים. במסגרת פרויקט מיוחד שעסק מיליטריזם בחברה הישראלית, הארגון הפיק כתבה על חינוך למיליטריזם שמתחיל מגני הילדים. הכתבה עסקה בתופעה והסיבות לכך. היה צורך ליצור תוכן חוצה פלטפורמות במקרה זה היות שמדובר על כתבה של 10 דקות מאוד מעמיקה בנושא ורצינו להגיע לקהלים שלנו לקהלים חדשים במקומות כמו טוויטר ואינסטגרם והיה לנו ברור שיהיה קשה לקהל שם "לעכל" את הנושא בצורה הקיימת. ולכן קודם כל הבנו את הרעיון של התוכן. שבמקרה הזה היה בואו תראו איך מערכת החינוך בישראל מיישרת קו עם הצבא בלי שום עוררין וביקורת ואיך זה משפיע על התודעה של ילדים בגילאי הגן והיסודי. כלומר המסר היה ברור ולכן היה לנו משם יותר קל לתת לזה צורה שתתאים למדיות השונות. 

 

הדוגמאות השונות:

 

  • פייסבוק - פוסט המתאר את הכתבה עם מקום ברור להנעה לפעולה ( מה אתם חשובים על הנושא? האם באמת זה קורה בשטח? ספרו לנו )

  • אינסטגרם - יצרנו gif המראה בצורה ויזואלית את המסר של חינוך למיליטריזם עוד מהגן יחד עם השטגים רלוונטים שיהדהדו \

  • טוויטר - כתבנו פסקה קצרה עם קישור לאירוע שהיה  באותו זמן אקטואלי וקושר למקרה ( באותה תקופה, היו מחאות של הורים נגד הדתה אך לא הייתה מחאה נגד חינוך מיליטריסטי) 

  • יוטיוב - פה מה שחשוב זה הוידאו - ולכן עלתה הגרסה עם האיכות הכי טובה שיש . כמו כן הוספנו כרטיסים ומסך סיום המניע את הקהל להמשיך לצפות בתכנים רלוונטים מהערוץ 

 

לסיכום

מקווים שהבנתם מהמאמר, למה תוכן חוצה פלטפורמות יכול לעזור לכם לשדר את המסרים שלכם יותר ביעילות לקהל שלכם שגם ככה נמצא במקומות האלה. כמו כן, עקרונות אלה יוכל לעזור לכם להגיע לקהל חדש פוטנציאלי שיחשף למסרים שלכם דרך מקומות שונים. הרי ידוע שפייסבוק ויוטיוב הם לא ממש חברים טובים ואינסטגרם וטוויטר כל אחת מדבר בשפה שונה.

מוזמנים לפנות אלינו אם אתם צריכים הפקת תוכן לאתר שלך!

 

chat
יש לך הודעה
נציג:
נציג:
נציג:
לחץ כאן
X